Het verhaal achter het project

Odoo • Image et Texte

Het ontstaan


Toen de sluiting van de restaurants werd aangekondigd, ging een team van ondernemende studenten van de UCLouvain aan de slag om restauranthouders te helpen. Zij lanceerden het initiatief "Aide aux restaurateurs #Covid19" in de vorm van een Facebookgroep die nu meer dan 52.000 leden telt en al meer dan 500 restauranthouders of groothandelaars heeft geholpen.

Maar daar wilden ze het niet bij laten. Ze begrepen dat er een verlangen bestond om kleine Belgische bedrijven te helpen en de manier waarop mensen consumeren te veranderen, met name door lokaal te gaan. 

Het project


Zo ontstond het idee van "La Vitrine Locale" in het brein van Pierre Peckel, een 25-jarige student aan de UCLouvain en gepassioneerd door het ondernemerschap. 

Na enkele dagen onderzoek lanceerde hij "La Vitrine Locale", een lokale e-commercesite die artikelen aanbiedt van Belgische producenten en ambachtslui. Zijn voornaamste doel was kleine ondernemers te helpen die niet altijd over de middelen beschikken om hun activiteiten te digitaliseren. 

De apero-boxen

In november 2020, zes maanden na de lancering van ons platform, namen verschillende bedrijven contact met ons op met een nieuwe uitdaging om aan te pakken. Door de Covid-crisis was het voor deze bedrijven immers moeilijk om met hun werknemers "teambuilding" activiteiten te organiseren. 

Toen hebben wij onze 100% Belgische apero-boxen geïntroduceerd, die rechtstreeks bij de bedrijfsleden thuis kunnen worden afgeleverd om een virtuele activiteit te organiseren. 

Deze aperitiefpakketten zijn een groot succes en tot nu toe hebben al bijna 10.000 Belgen kunnen genieten van een gastronomische box gevuld met streekproducten.

Het is onze ambitie om onze dienstenportefeuille voor bedrijven verder uit te breiden door bijvoorbeeld lokale aperitieven, bedrijfsgeschenken, enz. aan te bieden.